fredag 29 april 2011

Jag ville jag vore i Indialand

Jodå Gustaf Fröding kunde han med. Jag ville jag vore i Indialand. Jo jag ville verkligen att jag vore det ibland. Dessutom ville jag ha betydligt fler konjunktiv i språket igen. Men jag anar att det är ännu en sak i raden av saker jag inte kan få.

Idag är en dag som inte kommer gå till historien som en av de bra dagarna i mitt liv. Den är sorglig och vemodig. Den gör ångestont i bröstet. Det är så många saker som gör ångestont i mitt bröst just nu. Det är så många saker som ska få plats i mitt bröst dessutom. Känslor som strider mot varandra. Andra känslor som strider för varandra. 

Jag vill ha fjärrkontrollen till mitt liv. Sen ska jag bestämma mig för om jag ska zappa eller pausa. Eller rent av stänga av. Kanske kan de högre makterna visa en annan film istället? Den här verkar verkligen inte vara speciellt rolig att titta på.

/Melo - Trött och sorgsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar