tisdag 19 april 2011

Att vara eller icke vara ...

Det var en stor fråga Hamlet ställde sig. Att vara eller icke vara. Så stora frågor ställer inte jag mig idag, jag är mer inne på att göra eller icke göra. Eller som just nu när jag ställer mig frågan: att promenera eller icke promenera ... Jag borde troligen promenera. Men jag är så trött. Det blir så utan sömn har jag märkt. Hade en sådan där natt när minutvisaren rörde sig snabbt framåt samtidigt som den stod still. Gissar på att den sammantagna sömnen blev sisådär tre timmar. Lägg sedan en dag på det som var som en pjäs av Samuel Beckett ...

Morgondagen ser jag dock fram emot med tillförsikt. Det finns flera bra saker med den. En är definitivt att det är arbetsveckans sista. En annan är att den ska bli solig. Och en tredje är att jag känner på mig att den kommer sluta bra.

Att hoppas eller icke hoppas ... nja den frågan är ju inte fullt så svår. Jag hoppas.

/Melo - fortfarande med lust att nödrimma men inte med ork att hitta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar