torsdag 21 april 2011

Började egentligen på en annan blogpost ...

... men suddade ut den och började om. Fast egentligen har jag inte mycket inspiration, är varm och har en antydan till huvudvärk. Jag har dessutom lagt tre fjärdedels flygbiljett på en dödstråkig värmeräkning. Tänk, hade jag åkt till Indien när jag ville i februari hade jag ju inte behövt betala för värme, den hade ju liksom kommit med av bara farten. Jag tror inte vinter och kyla med påföljande betalningsuppmaning egentligen är ett människovärdigt koncept.

Eller jag vet det: För det första är det kallt som i graven, för det andra är det mörkt som i ett sotararsle och för det tredje får man skyhöga räkningar just för att det är kallt och mörkt. Rättvisan i det? Funderar på om man kan hävda att man är klimatflykting och få uppehållstillstånd i ett varmt land. Ja alltså jag är ju lite kräsen. Det ska finnas vin, män och sång. Jag ska dessutom ha rätt att gå omkring i bikini. Det undantar ju en hög länder. Men det tål att tänkas på. 

Idag är det dock vårvärme på menyn. Så kanske skulle man ha klimatflyktingstatus vartannat halvår? Vinterhalvåret i värmen och sommarhalvåret bland myggen? Ja jag vet, det är ett I-landsproblem. Men nu är jag en I-landsmänniska så jag klagar ändå.

/Melo som snart tar kvasten till Blåkulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar