måndag 14 mars 2011

Har du någonsin sett en halvsläckt lampa?

Earth Hour. Jo det är en bra idé! Faktiskt! Men precis som med konceptet Kvinnodagen känns det lite ... ja lite. Som att man kan döva sitt samvete genom att släcka en lampa, eller ja alla lampor, i en timme. Visst, man måste göra nåt. Jag kommer att släcka för att det är bättre än att inte göra det. Men inte fan dövar det mitt samvete. Och dövar det ditt samvete så borde du faktiskt tänka en gång till. Minst. Men släck ändå, det är inte det jag menar.

Här kan ni kanske ana att jag kan bli lite rabiat också, förutom melodramatisk och bitter. Jo då, så är det.

Apropå lampor och mina egenheter så beskrev jag mig själv häromdagen för en nyfunnen vän, det var då jag kom på bloggnamnet förresten. I allafall så konstaterade jag att jag är av eller på. Mörk eller ljus. Ledsen eller glad. Och jag frågade honom om han någonsin sett en halvsläckt lampa. Han skrattade. Och kallade mig charmig. Då blev jag ljus, glad och på. Jag tar tillvara de stunderna just nu. Mitt humör lär hamna sex fötter under om bara ett litet tag igen, nu är det i allafall i markplan. Markplan är förhållandevis bra. Förhållandet däremot, det är just nu varken vist eller bra. Men mer om det en annan bitter dag.

Här för att stanna,

/Melo



Earth Hour - släck för en ljusare framtid | Världsnaturfonden WWF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar