söndag 1 maj 2011

Sköna maj välkommen!

Idag har jag inte viftat med röda fanor. Jag skulle kunna ha gjort det, jag har inget emot rött fanviftande, men just idag kände jag inte för det. Däremot välkomnar jag maj månad. Äntligen kan vi väl skriva vintern som överstånden? Som förbi och snart, om vi har tur, även bortglömd. Lite "vem minns den snö som föll i fjol". Eller "i fjor". Tydligen beror det på varifrån man är. Nåja, jag helgarderar mig med båda.

Googlade precis lite på "sköna maj välkommen" och inser att det troligen ligger bra till för att vara dagens vanligaste bloggtitel. Instinktivt tänker jag: sudda sudda sudda sudda bort och skriv nåt nytt (sjunges fördelaktligen med Gullan-stämma). Så jag gör det. Suddar alltså, inte sjunger - jag hatar Gullan Bornemark. Men sedan tycker jag att jag är töntig som vill vara unik, så då skriver jag in det igen. Fast lägger till ett utropstecken, vad nu det gör för skillnad.

/Melo - outhärdligt ounik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar